Med sex på plakaten

DatoTidSted

Å bruke erotiske virkemidler i reklame er blitt en alminnelig praksis i dagens samfunn. Det er blant reklamebransjens mest effektive virkemidler, men kritikere mener dette er kjønnsdiskriminerende reklame. Årlig mottar Forbrukerombudet en rekke klager på dette.
Den siste måneden har også flere moteblader, som Costume og Det Nye, valgt å ha nakne damer på forsidene sine.
Hvorfor lar vi oss provosere av det?

Forbrukerombud Gry Nergård kommer selv til til Chateau Neuf for en samtalekveld med sosialantroprolog Runar Døving. Han er professor ved Markedshøyskolen der han bl.a. underviser i forbrukersosiologi.

I kvelden spør vi hvor grensen går for hva som er etisk akeptabelt med bruk av kropp i reklame - og hvordan temmer dette forbrukeratferden vår?

Panelister:

- Gry Nergård, Forbrukerombud.

- Runar Døving, professor ved Markedshøyskolen.

Arrangementsansvarlig: Åshild Slåen og Rakel Dietrichson Sæverud.